Garantie en Service

Garantietermijn

De garantietermijn is standaard 12 maanden, tenzij anders vermeld. Dit kan afwijken wanneer een product bijvoorbeeld een beperkte houdbaarheid heeft of het speciale aanbieding van uitlopend product betreft. In dit geval wordt dit vermeld. Het is bij veel producten ook mogelijk tegen een meerprijs een langere garantietermijn te verkrijgen.

Wat valt onder garantie?

Onze garantie is de hardware van het aangeschafte product. Problemen met software zoals Windows, MacOS, Office e.d. vallen hier niet onder, tenzij ze door een hardwareprobleem veroorzaakt worden. 

Wij geven 3 maanden garantie op accu’s en batterijen van refurbished apparatuur, ook bij uitbreiding van garantie. Houd er rekening mee dat de batterijduur van een gebruikt product minder lang is dan een nieuw product. Uiteraard controleren wij de werking voor uitlevering. Wij hanteren hierin als maatstaaf dat het apparaat minimaal een uur onder normale belasting moet kunnen werken.

De garantie vervalt als het defect is ontstaan door ondeskundig of oneigenlijk gebruik, verwaarlozing, aansluiten op de verkeerde netspanning en door vallen, stoten of waterschade. Ook als u geprobeerd hebt om het artikel zelf te repareren of dit hebt laten doen door een niet GebruikteLaptops.nl of Compleet IT medewerker, kunt u geen aanspraak meer maken op de garantie.

Garantieprocedure

Wanneer u van garantie gebruikt wilt maken dient u een e-mail te sturen naar [email protected] met uw bestelgegevens en een duidelijke probleemomschrijving. U ontvangt vervolgens na goedkeuring per e-mail vervolginstructies. U kunt vervolgens het defecte product naar ons retour zenden naar ons servicepunt, in een deugdelijke verpakking en voldoende gefrankeerd. U kunt er ook voor kiezen het product bij ons langs te brengen. Bij het defecte product dient een kopie van het factuur of de aankoopbon bijgevoegd te zijn en een duidelijke klachtomschrijving. Na reparatie sturen wij het product kosteloos retour of kunt u het bij ons ophalen.

Het is raadzaam om bij een defect eerst contact met onze klantenservice op te nemen, veel problemen zijn op afstand te verhelpen. 

Adres retourzending:

GebruikteLaptops.nl
T.a.v. afdeling RMA
Voorstraat 55A
2251 BM Voorschoten

Veel gestelde vragen

Wanneer u vermoed dat uw product defect is, neem dan contact op met onze klantenservice. Wij helpen u graag verder!

Wij hebben een eigen reparatie afdeling. In veel situaties kunnen wij je dus zelf direct een oplossing bieden. Mocht dit niet lukken dan faciliteren wij graag om je defecte product via de betreffende fabrikant te laten repareren.

De kosten van reparaties hangen af van het probleem. Elke situatie zullen wij individueel moeten beoordelen. Voor wij tot reparatie over gaan ontvangt u altijd eerst een prijsopgave.

Wij streven er naar om het aantal klachten tot een absoluut minimum te beperken. Bent u toch van mening dat er verbeterpunten zijn, dan willen we je vragen deze kenbaar te maken. Van elke klacht kunnen wij leren en onszelf verder verbeteren.

Stuur ons een e-mail o.v.v. uw naam en contactgegevens en bij voorkeur ook order of factuurnummer. Omschrijf zo beknopt maar volledig mogelijk de klacht en probeer indien mogelijk ook aan te geven welke oplossing u passend zou vinden.

Klachtaanvragen worden binnen 72 uur door ons behandeld en afhankelijk van de situatie zullen wij u per mail of telefonisch op de hoogte brengen en zo snel als mogelijk een passende oplossing aandragen en deze met u bespreken.